Ερώτηση και Αυλωνίτη για τα κενά στην εκπαίδευση 29.11.2020

Τα χιλιάδες κενά στην ειδική και γενική, Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση τονίζουν βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία με ερώτηση τους που κατατέθηκε με πρωτοβουλία των Αγαθοπούλου Ειρήνης (βουλεύτρια Κιλκίς και αναπληρώτρια Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Ισοτητας & Καταπολέμησης Διακρίσεων ΚΟ ΣΥΡΙΖΑ), Τζούφη Μερόπης (βουλεύτρια Ιωαννίνων και Αν.Τομεάρχη Παιδείας ΚΟ ΣΥΡΙΖΑ) και Φίλη Νικόλαου (βουλευτή Α’Αθηνών και Τομεάρχη Παιδείας ΚΟ ΣΥΡΙΖΑ), την οποία συνυπογράφει ο βουλευτής Κέρκυρας και Αν.Τομεάρχης ΚΟ ΣΥΡΙΖΑ Αλέξανδρος Αυλωνίτης. Είναι αναγκαία η διαφύλαξη της υποχρεωτικής και απρόσκοπτης λειτουργίας του σχολείου, για όλους τους μαθητές, χωρίς καμία εξαίρεση. Οι μαθητές έχουν δικαίωμα στην ισότητα ευκαιριών μάθησης και το κράτος υποχρεούται να την εξασφαλίσει. Οι διαμαρτυρίες του εκπαιδευτικού κόσμου είναι πολλές, δίκαιες και έντονες επισημαίνοντας ότι για την απρόσκοπτη εκπαιδευτική διαδικασία μέσω της τηλεκπαίδευσης, κρίνονται αναγκαίες και ζωτικής σημασίας οι προσλήψεις που αφορούν την ειδική και γενική εκπαίδευση, τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, αλλά και ειδικότερα στην παράλληλη στήριξη. Στο πλαίσιο αυτό, δεν δικαιολογείται η καθυστέρηση των προσλήψεων και η απουσία ενημέρωσης σχετικά με το αίτημα της κάλυψης των χιλιάδων κενών θέσεων εκπαιδευτικών σε όλες τις δομές της χώρας.

Ολόκληρη η ερώτηση ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς την υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: «Χιλιάδες τα κενά στην ειδική και γενική, Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση»

Στην έλλειψη σχεδιασμού από την πλευρά του υπουργείου παιδείας για την ομαλή διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας εν μέσω πανδημίας αποδίδεται, μεταξύ άλλων, και η αδυναμία κάλυψης των χιλιάδων εκπαιδευτικών κενών. Η υπουργός παιδείας, που άνοιξε τον Σεπτέμβριο αθωράκιστα τα σχολεία, φέρει βαρύτατες ευθύνες για τις σοβαρότατες καθυστερήσεις και τις δυσλειτουργίες που παρουσιάζονται στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, συμπεριλαμβανομένης της τηλεκπαίδευσης.

Η κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών δεν πρέπει ακολουθήσει την τύχη της(μη) διάθεσης του ψηφιακού εξοπλισμού στους μαθητές, και οι προσλήψεις για την κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών, έστω και καθυστερημένα, πρέπει να γίνουν τώρα. Οι διαμαρτυρίες του εκπαιδευτικού κόσμου είναι πολλές, δίκαιες και έντονες επισημαίνοντας ότι για την απρόσκοπτη εκπαιδευτική διαδικασία μέσω της τηλεκπαίδευσης, κρίνονται αναγκαίες και ζωτικής σημασίας οι προσλήψεις που αφορούν την ειδική και γενική εκπαίδευση, τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, αλλά και ειδικότερα στην παράλληλη στήριξη. Στο πλαίσιο αυτό, δεν δικαιολογείται η καθυστέρηση των προσλήψεων και η απουσία ενημέρωσης σχετικά με το αίτημα της κάλυψης των χιλιάδων κενών θέσεων εκπαιδευτικών σε όλες τις δομές της χώρας. Λαμβάνοντας υπόψη ότι: • Υπάρχουν χιλιάδες κενά τόσο στη γενική όσο και στην ειδική εκπαίδευση. Παράλληλα, η καταγραφή των χιλιάδων κενών έχει γίνει εδώ και αρκετό καιρό. Συγκεκριμένα, τέλη Οκτωβρίου ολοκληρώθηκε η καταγραφή των κενών ειδικής αγωγής και πρόσφατα αυτών της γενικής αγωγής. Όπως όλοι γνωρίζουμε η β΄ φάση της παράλληλης στήριξης γίνεται επί σειρά ετών στις αρχές Νοεμβρίου. Επιπλέον, καθυστέρηση υφίσταται και στη β’ φάση κάλυψης των κενών στις Τάξεις Υποδοχής στα Δημοτικά. Σε αυτό το σημείο πρέπει να τονιστεί ότι πολλά από αυτά τα κενά υπάρχουν ήδη από τον Σεπτέμβριο και τα υπόλοιπα προέκυψαν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς

• Τα κονδύλια για τα προαναφερθέντα κενά έχουν δοθεί, καθώς και οι πιστώσεις στην πλειοψηφία τους προέρχονται από προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΣΠΑ)

• Είναι αναγκαία η διαφύλαξη της υποχρεωτικής και απρόσκοπτης λειτουργίας του σχολείου, για όλους τους μαθητές, χωρίς καμία εξαίρεση. Γι’ αυτό το λόγο δεν πρέπει να περιθωριοποιηθούν οι μαθητές που έχουν ανάγκη τον εκπαιδευτικό, ακόμα και στη διαδικασία της εξ αποστάσεως λειτουργίας

• Καθώς τα κενά ανέρχονται σε χιλιάδες, μεταφέρθηκαν εκπαιδευτικοί από τα τμήματα ένταξης στα Ειδικά Σχολεία αφήνοντας κενές τις θέσεις τους. Τα Ειδικά Σχολεία παραμένουν ανοιχτά και προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες τους ζητήθηκαν εκπαιδευτικοί από άλλες δομές της εκπαίδευσης, με συνέπεια να δημιουργούνται ακόμη περισσότερα κενά

• Υπάρχουν παιδιά που χρειάζονται το εξατομικευμένο πρόγραμμα της παράλληλης στήριξης για να μπορέσουν να ακολουθήσουν το πρόγραμμα της τάξης. Ακολούθως δε οι μαθητές έχουν δικαίωμα στην ισότητα ευκαιριών μάθησης και το κράτος υποχρεούται να την εξασφαλίσει.

Ερωτάται,

Ερωτάται, η αρμόδια υπουργός:

1. Ποιοι οι λόγοι που δεν έχουν καλυφθεί ακόμα τα εκπαιδευτικά κενά, αν και βρισκόμαστε στο μέσο της σχολικής χρονιάς;

2. Πότε θα καλυφθούν τα κενά στη γενική και στην ειδική, πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, στην παράλληλη στήριξη και στις τάξεις υποδοχής;

Οι ερωτώντες Βουλευτές

Αγαθοπούλου Ειρήνη – Ελένη Τζούφη Μερόπη Φίλης Νικόλαος Αβραμάκης Ελευθέριος Αλεξιάδης Τρύφων Αμανατίδης Ιωάννης Αναγνωστοπούλου Αθανασία (Σία) Αραχωβίτης Σταύρος Αυλωνίτης Αλέξανδρος – Χρήστος Βαρδάκης Σωκράτης Βερναρδάκης Χριστόφορος Βέττα Καλλιόπη Βίτσας Δημήτριος Γιαννούλης Χρήστος Γκαρά Αναστασία Γκιόλας Ιωάννης Ελευθεριάδου Σουλτάνα (Τάνια) Ζαχαριάδης Κωνσταντίνος Ζεϊμπέκ Χουσεΐν Ηγουμενίδης Νικόλαος Θραψανιώτης Εμμανουήλ Καλαματιανός Διονύσιος Καρασαρλίδου Ευφροσύνη (Φρόσω) Κασιμάτη Ειρήνη (Νίνα) Κάτσης Μάριος Καφαντάρη Χαρούλα (Χαρά) Λάππας Σπυρίδωνας Μάλαμα Κυριακή Μαμουλάκης Χαράλαμπος (Χάρης) Μάρκου Κωνσταντίνος Μπάρκας Κωνσταντίνος Μπουρνούς Ιωάννης Νοτοπούλου Αικατερίνη Παπαδόπουλος Αθανάσιος (Σάκης) Παπαηλιού Γεώργιος Πέρκα Θεοπίστη Ραγκούσης Ιωάννης Σαρακιώτης Ιωάννης Σκουρολιάκος Παναγιώτης (Πάνος) Σκούφα Ελισσάβετ (Μπέττυ) Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος Τσίπρας Γεώργιος Φάμελλος Σωκράτης Φωτίου Θεανώ Χαρίτου Δημήτριος Χατζηγιαννάκης Μιλτιάδης Χρηστίδου Ραλλία Ψυχογιός Γεώργιος
Διαβάστε περισσότερα στο: https://www.kerkyrasimera.gr/archives/56945